Het vertrek komt heeel dichtbij! - Reisverslag uit Horst, Nederland van Sjoerd en Elena - WaarBenJij.nu Het vertrek komt heeel dichtbij! - Reisverslag uit Horst, Nederland van Sjoerd en Elena - WaarBenJij.nu

Het vertrek komt heeel dichtbij!

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Elena

22 Augustus 2013 | Nederland, Horst

Lieve mensen, beste volgers,

Ons allereerste reisverhaal, en we zijn nog niet eens op reis!!! Dat is het hem nou juist! We zitten in de voorbereidingsfase, waar we twee jaar geleden voor het eerst indoken en die nu wel erg serieuze vormen aan begint te nemen. Over maar liefst 3(!!!) nachten slapen vertrekken wij naar het land van de leeuwen, nijlpaarden, hyena's, stokstaartjes, delta, woestijn en heeeel veel avonturen om les te gaan geven op een krukje in het stof binnen het Bokopano-project... (http://www.bokopanokids.com/over/)...

Ons huis is afgelopen weekend leeg getrokken met grote dank aan ons verhuisteam en onze tassen zijn reeds gepakt... We zijn echt net ezels als we met onze backpacks die tot aan de nok toe vol zitten naar Schiphol vertrekken! Elena verloor al bijna haar evenwicht tijdens een bocht naar rechts tijdens een oefenwandeling binnenshuis met haar grote backpack! Nog net niet Afrikaproof dus, even oefenen nog...
Het eerste afscheid is al geweest aangezien Sjoerd inmiddels vanuit Millingen vertrokken is naar America om daar de laatste dagen voor vertrek te zijn. Ook Nijmegen hebben we inmiddels voor tien maanden vaarwel gezegd.

Het is echt bijzonder dat iets waar wij beiden zo lang naar uit hebben gekeken bijna gaat gebeuren... De kriebels zijn met momenten enorm aanwezig en af en toe slaat de paniek lichtelijk toe... De gedachte: 'wat hebben we onszelf aangedaan?!' is ons niet vreemd, maar ook de gedachte: 'Wauw, wat ontzettend gaaf zal het worden!' komt vaak om de hoek.
We weten nu nog niet zo goed wat ons daar precies te wachten staat... 'Afrika moet je proeven en ervaren' is wat we horen, het voelt dus voor ons als een sprong in het onbekende diepe! Gelukkig springen we samen, dat maakt het wat minder eng... ;)

Zondag aanstaande vertrekken we dus naar Schiphol. De ouders van Sjoerd brengen ons weg en onze lieve vrienden en vriendinnen komen ook nog even een traantje (of een heleboel traantjes) wegpinken! Trudeke en Erwin, de oprichters van Bokopano, gaan met ons mee om ons de eerste dagen te begeleiden, in te werken, voor te stellen aan contacten en een hoop andere dingen te regelen...

Een spannend vooruitzicht dus, waar wij stiekem toch echt ook enorm veel zin in hebben!!! Wij zullen af en toe een update plaatsen (als we internet hebben) en horen natuurlijk ook graag hoe het met jullie gaat als wij weg zijn... Wellicht bestaat er ook een www.ikbennogsteedshier.nu-site waar jullie verhalen voor ons op kunnen zetten!! ;)

Tot ziens lieve mensen, het ga jullie goed!!

Veel liefs van de bijna-Botswanen-met-de-staart-tussen-de-benen Sjoerd & Elena

• 22 Augustus 2013 - 12:01

Ineke:

Lieve Sjoerd en Elena,
    wij wensen jullie heel veel plezier, en een mooie tijd daar. Wij gaan met veel plezier jullie verslagen lezen. Als jullie geen dingen doen, die wij ook niet zouden doen komt het vast goed. Een voorspoedige reis gewenst en tot ziens!!!! Xx ineke en Guus

• 22 Augustus 2013 - 12:35

Loes Linders:

Ha Elena!

Goh, wat een herkenbaar gevoel! Over 24 uur zitten we al een paar uur in het vliegtuig, als ik daaraan denk slaat de PANIEK toe! Pre-reis kriebels zijn heel normaal gelukkig ;)
    Geniet ervan daar en we houden elkaar op de hoogte!
    X

• 22 Augustus 2013 - 14:01

Linda Classens:

He toekomstige Afrikaantjes,

Ik wens jullie een hele goede reis naar het mooie Africa!
    Ga maar samen een prachtig avontuur beleven.
    Doe veilig en geniet!

We houden alles bij,

XX Linda

• 22 Augustus 2013 - 19:37

Frank En Roos:

Hey Sjoerd en Elena,
    Wij wensen jullie heel veel succes, avonturen, moois en Afrika-geniet-momentjes in Botswana.
    We houden jullie in de gaten!
    Liefs,
    Frank en Roos

• 22 Augustus 2013 - 23:16

Wilma:

Haa kinders,

Het avontuur gaat beginnen. Ik denk dat dit mijn vast ritueel wordt, s'avonds op de bedrand , vlak voordat ik ga slapen, nog even het reisverslag doorneem en dat ik daar heerlijk over kan dromen. Slaap lekker en tot morgen.xxx

• 23 Augustus 2013 - 10:35

Peter Goossens:

Hallo
    Ik wens jullie vooral veel plezier samen en hoor vast wel meer via dit medium.
    Geniet er vooral van en weet dat er altijd vrienden voor jullie klaar staan in Nederland en op jullie zullen wachten.
    Fijne tijd
    Peter Goossens

• 23 Augustus 2013 - 11:43

Tiny (TT):

Lieve Elena en Lieve Sjoerd,

Wij wensen jullie een héle goede reis en een GEWELDIG mooi verblijf in Botswana.
    Ga maar veel kindjes gelukkig maken met al jullie kennis en geniet van het prachtige land.
    Wij kijken uit naar ieder reisverslag!!
    XXXTT

• 23 Augustus 2013 - 14:38

Marike:

Dag Sjoerd en Elena,
    Nog maar 2 nachtjes slapen... nu gaat het echt snel. Ik ben ervan overtuigd dat jullie een hele mooie en goede tijd krijgen in Botswana. Het is zo mooi om dit zo na jullie studie te doen.
    Ik verheug me al op de eerste verhalen. Voor nu een hele goede reis en een hele goede start toegewenst,
    Marike

• 23 Augustus 2013 - 15:05

Gert Linders:

Hallo Elena en Sjoerd,
    nadat wij vanmorgen Loes en Wouter hebben uitgezwaaid op Schiphol, zijn jullie bijna aan de beurt.
    Maak er samen iets prachtigs van, en natuurlijk is het afscheid niet leuk, maar daarna krijg je er ook iets moois voor terug. Om maar effe iets 'zweverigs' te schrijven; ook in Botswana hangen de bomen vol mooie appels, je hoeft ze alleen nog maar te plukken. Ha, ha, hebben ze daar eigenlijk wel appels?? Hoe dan ook:
    ga genieten, hard werken, veel zonnen en veel schaduw opzoeken en vooral rustig aan. Groetjes, Gert.

• 23 Augustus 2013 - 16:06

Mirjam:

Lieve Elena en Sjoerd, nu duurt het niet lang meer! Ik wens jullie veel sterkte met het afscheid en verder natuurlijk een hele goede reis! Denk maar aan deze mooie uitspraak: Reizen is het hart verwijden. Dus dat belooft wat voor jullie harten :) Ik kijk uit naar jullie eerste verhaal. Liefs, Mirjam

• 24 Augustus 2013 - 21:31

Ton En Ineke Van Gageldonk:

Wij benaderen het wild altijd tegen de wind in en stellen de windrichting vast middels een opgestoken natte vinger: als de ronddraaiende vinger koel aanvoelt weten wij dat de wind uit die richting waait.

• 24 Augustus 2013 - 22:37

Sanne Vullings:

Haa Elena en Sjoerd,
    Ga genieten van deze geweldige ervaring! Mijn Afrika-ervaring was zo geweldig, vergeet je nooit!!!
    Geniet samen van alle mooie, nieuwe dingen. Dat die backpack zwaar is....dat geloof ik. Haha.
    Ik ga jullie verhalen ook lezen op deze site.
    Geniet, geniet, geniet! Voor morgen een goeie heenreis.
    Liefs, Sanne

• 25 Augustus 2013 - 22:13

Helen:

Lieve Elena en Sjoerd,

Vertrokken en al in Frankfurt. Het is begonnen! Heel veel plezier in het prachtige en indrukwekkende Botswana. Ik zal jullie volgen en in gedachten 'meereizen'.

groetjes aan allemaal in Serowe.

Helen

• 26 Augustus 2013 - 13:52

Jan En Johanna:

Hallo luitjes,
    Het is inderdaad een heel avontuur waar jullie aan beginnen, maar we hebben er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt.
    Heel veel succes en plezier gewenst, we zullen de verslagen graag volgen.
    Hartelijke groeten ,
    Jan en Johanna

• 26 Augustus 2013 - 16:16

Henk, Corina En Stijn:

Lieve Sjoerd en Elena, nu is het avontuur dan echt begonnen. Wij wensen jullie heel veel plezier, en zien jullie wel weer als jullie terug komen. We blijven op de hoogte door jullie verslagen. Groetjes, Henk, Corina en Stijn

• 26 Augustus 2013 - 20:08

Koos En Elma:

Hoi Sjoerd en Elena,

De lange reis (al een belevenis op zich) zal er nu wel bijna opzitten. Jullie grote avontuur gaat nu verder daar in het verre Botswana. We hopen dat het zeer naar jullie zin zal zijn en we gaan jullie verslagen met spanning afwachten en lezen.
    Tot een volgend bericht.

Tot een volgend bericht.

Groetjes Koos en Elma

• 27 Augustus 2013 - 10:23

Mia :

Hallo lieve schatten, al twee nachten voorbij, het aftellen is begonnen... maar nu gaan jullie samen eerst héél veel doen, zien en beleven. Leuk dat jullie bij aankomst al zoveel hebben gezien , Timon's en Pumbah's en niet te vergeten de Maxjes ,Oscar en Tommie....Hiier gaan jullie je zéker thuis voelen .

Mooi dat de reis zo goed is verlopen,en jullie al bij de zusters zitten, de beste en meest relaxte plek op aarde is toch nog altijd aan een grote dikke kloostertafel in het klooster en zullen jullie nu ook ervaren. Zal wel lekker slapen zijn daarzo maar hoop dat jullie snel je eigen plekje hebben.

Ik keek op de klok en dacht de eerste kennismaking met een van de klasjes is waarschijnlijk reeds geweest . Ik wens jullie het aller-allerbeste, succes en, Leentje, ik lees de do-dingetjes regelmatig door, komt goed!!! Veel liefs en megaknuffel allebei van De Put.

• 27 Augustus 2013 - 21:58

Cindy Tielen:

Hoi Elena en Sjoerd,
    Heel veel plezier en succes met jullie reis naar Botswana en jullie werk daar!
    Groetjes Cindy, Martijn, Femke en Jens

• 28 Augustus 2013 - 21:52

Ton En Ineke Van Gageldonk:

Hoi Elena en Sjoerd,
    Wij hadden afgelopen zondag bezoek van Edwin van Olst, onze fietsvriend die we 6 jaar geleden in Portugal ontmoetten en die sindsdien elk jaar wel bij ons op bezoek komt. Edwin is leraar aan Internationale scholen, de laatste paar jaar in Vietnam en hij gaat morgen terug naar Hanoi om een paar maanden in te vallen.
    Hij was onder de indruk van wat jullie in Botswana doen en misschien bezoekt hij jullie wel als hij na Hanoi niet direct een andere baan heeft want hij wilde toch al nog een keer door Afrika fietsen. Edwin, 41 jaar en een intelligente OK guy. Ik ga hem jullie site geven en dan weten jullie in ieder geval ongeveer wie hij is, als hij zich bij jullie meldt.
    Bij jullie zitten de eerste dagen erop, over een paar weken kan je beter overzien waar je aan begonnen bent en het zal ongtwijfeld goed gaan.
    Liefs en groeten van Ineke en
    Ton.

• 30 Augustus 2013 - 22:41

Yvonne:

Heee lieve lieverd!
    Wat leuk om jullie eerste verhaal te lezen! Dat was gewoon een week geleden in het Nijmeegse geschreven...! En nu is het alweer 5 dagen na jullie vertrek!
    Heerlijk deze site! Nog een communicatiemiddel erbij om jullie te blijven spreken, volgen en alles!

Lieve Sjoerd en Elena, ik hoop dat jullie je snel thuis gaan voelen in Botswana!
    Hele dikke knuffel!!

ps: Ik heb gisteren een heerlijke Leentje-dag gehad op de Han! :)

• 31 Augustus 2013 - 12:14

Jos Grutters:

Jullie zijn intussen gearriveerd. Ben benieuwd naar de eerste reacties.
    Succes

• 31 Augustus 2013 - 18:51

Toos Tielen:

Hallo Elena en Sjoerd,

Elena nog van harte gefeliciteerd met je HANPrijs. Student van het jaar. GEWELDIG. Ik het de uitreiking op de site gezien leuk dat ze je nog telefonisch hebben kunnen bereiken.

Ik had jullie op 24 augustus nog een mail gestuurd. Ik weet niet of je die nog hebt gelezen.. Maar wij wensen jullie een heel leuke en ook leerzame tijd toe in Afrika.

groetjes,
    Hay en Toos